Esimerkkejä myynnin kasvattamisesta

Myyntijohdon ja myyjien perustavoitteena on poikkeustilanteita lukuun ottamatta myynnin kasvattaminen. Kun ajan kuluessa usein miten hinnat ja katteet laskevat, niin pelkkä enemmän myynti ei aina riitä - on kehitettävä uusi tuotteita ja palveluita, on etsittävä uusia asiakkaita ja myyntikanavia, on mentävä uusille markkinoille. Uuden käynnistäminen omin voimin voi viedä liian kauan, eikä aina ole sopivia resurssejakaan. Kokenut vuokrajohtaja vetää projektit tehokkaasti maaliin.

Alla mainitut esimerkit ovat todellisia työrupeamia ja niistä on luottamuksellisuuden takia jätetty yksityiskohdat pois. Toteutettuja projekteja on enemmänkin ja henkilökohtaisessa tapaamisessa käyn työt mielelläni tarkemmin läpi.
  • Uuden tuotteen markkinaan tuonti ja 35% markkinaosuuden saavuttaminen vuodessa
  • Myynnin kolminkertaistaminen myyntikanavaa laajentamalla
  • Kansainvälistymisen käynnistys ja myynnin aloitus 15 maahan vuodessa
  • Laadukkaiden myyntiliidien määrän nelinkertaistaminen kolmessa kuukaudessa
  • Myynnin kasvatus 20% puolessa vuodessa markkinan supistuessa samaan aikaan 10%
  • Palvelumyynnin osuuden kasvatus 10% -> 20% tuotemyynnin kasvaessa samalla 10%